Viikko 51: Yli 60 kilometriä mukavaa juoksua

Näitä upeita auringonnousuja kelpasi ihailla viime viikolla joka aamu työpaikan pihalla 🙂

Sain Salosta sijaisuuden syyslukukauden vikoiksi viikoiksi, siispä viime viikko tuli vietettyä pääasiassa kotiseuduilla. Oheistreeni jäi siis aika vähille – Helsingissä kun käyn Unisportin ryhmäliikuntatunneilla. Juostua tulikin sitten senkin edestä. Jaloista löytyy vihdoinkin voimaa, pidemmätkin matkat tuntuvat hyviltä ja kroppa palautuu nopeasti. Aika ei paljon muuhun olisi riittänytkään. Työt, kavereiden treffaaminen ja jouluvalmistelut vievät yllättävän paljon aikaa. Nyt loman alettua kiireet ovat sen kun lisääntyneet. Seuraavat pari päivää aion ottaa kyllä aivan iisisti.

Tässäpä viime viikkoni treenit:

Maanantai:
PK 50 min, 9,11 km, KS 156, MS 171, 5:29 min/km, 10,93 km/h

Tiistai:
PK 15 km, 1:21:32, 5:26 min/km, 11,04 km/h

Keskiviikko:
Kevyt PK 15 km, 1:32:38, KS 139, MS 157, 6:11 min/km, 9,72 km/h

Torstai:
Porrastreeni: 5 x 75 askelmaa, KS 155, MS 176
Alku- ja loppulämpö 20 min, 3,36 km
Vatsatreeni 15 min
Vesijuoksu 30 min

Perjantai:
Lepo

Lauantai:
Pitkä PK 120 min, 22 km, 5:27 min/km, 11 km/h
Kävely 2 h

Sunnuntai:
Lepo

 

Maanantaina kävin heittämässä kivan 50 minuutin lenkin. Olipa mahtava juoksusää! Tyyntä, kirkasta ja asteen verran pakkasta. Viikonloppuna oli satanut vielä pieni lumipeite, ihan huippua!

Tiistaina juoksu kulki tosi mukavasti. Sykevyöstäni loppui patterit, joten säätelin vauhtia fiiliksen mukaan. Viime viikkoihin nähden melko reipas vauhti tuntui aika sopivalta. Tunnin lenkki venyikin ylipitkäksi, tuntui vaan niin hyvältä.

Keskiviikoksi olin suunnitellut kevyen lenkin. Juoksin puolet lenkistä kaverini Tintin kanssa ja puolet yksin. Syke pysyi helposti matalana ja lenkki tuntui kevyeltä. 15 kilometriä taittui taas ihan itsestään. Juoksukaveri on kyllä paras tapa pittää sykkeet kurissa ja vauhti sopivana 🙂

Torstaina halusin päästä nostamaan sykkeitä vähän korkeammalle pitkästä aikaa. Alkulämmön jälkeen juoksin aika pitkät 75 askelman portaat viiteen kertaan. Kiva testata vähän korkeampiakin sykealueita välillä, mutta tässä treenissä kyllä huomasi ettei ole ihan vielä kunnossa. Viiden toiston jälkeen vähän huippasi ja jaloista oli voimat jo loppu. Oli silti kiva testata tällaistakin pitkän tauon jälkeen. Ensi vuonna sitten taas enemmän maksimikestävyyttä 🙂

Perjantaina pidin lepopäivän – olihan noita kilometrejä jo kertynytkin. Viikonlopuksi suuntasin Helsinkiin ja lauantaina juoksinkin siis pitkiksen lempireittiäni, Helsingin rantoja pitkin. Löysinpä Helsinki Half Marathonin piilottaman joulukalenteriluukunkin – siis HHM-huivin! Kaikin puolin mahtava lenkki, juoksu kulki ja sää suosi. Sunnuntaina pidin taas lepoa.

Onko tää nyt merkki siitä että pitäisi ilmoittautua Helsinki Half Marathonille? 😉

Tulipa juostua paljon! Ja juoksu tuntui taas hyvältä, aina vaan paremmalta. Nyt on vaan muistettava malttaa ja pitää niitä lepopäiviä sekä juosta myös vähintään yksi kevyt lenkki viikossa. Ja se oheistreeni jäi taas tältäkin viikolta väliin – joulun jälkeen pitää taas petrata niiden suhteen. Mutta ai että, kylläpä tuntuu kivalta, kun voi taas juosta vähän pidempiäkin matkoja! Ihanaa joulua jokaiselle 🙂

Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s